Kwaliteit, accreditatie en klachten

Wij doen elke dag weer ons best om kwalitatief hoogstaande huisartsenzorg te leveren. Soms gaat er iets niet naar wens of zoals gepland, in dat geval horen we ook graag van u!

Klachtenregeling
Indien u een klacht heeft over de praktijk of de medewerkers, nodigen wij u uit dit met ons te bespreken. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen we proberen het voor u op te lossen. Desgewenst kun u hiervoor gebruik maken van het digitale klachtenformulier. Dit formulier wordt verwerkt door de klachtenfunctionaris Mw drs van Eersel.

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Klachtenregeling Zuid-Nederland. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE of een klachtenfolder vragen bij de assistente. De klachtenfunctionaris is ook te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Wanneer u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u in de klachtenfolder die verkrijgbaar is bij de assistente en op de website van SKGE.

Accreditatie
Alle huisartsenpraktijken binnen Medisch Centrum Oud Noord dragen het keurmerk NHG-praktijkaccreditering. Dit betekent dat u erop kunt vertrouwen dat onze praktijk goed is georganiseerd en dat wij ons blijven ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen.

De accreditering van de huisartsenpraktijk richt zich vooral op het toetsen van het proces tussen huisarts en patiënt en de voorwaarden waaronder dit proces plaatsvindt. De toetsing wordt uitgevoerd door een onafhankelijke accrediteur, die in dienst is van de NHG-Praktijkaccreditering. Meer informatie vindt U bij de Nederlandse Praktijk Accreditatie.